پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
با سلام
بنده نوجوانی 15 ساله هستم مدتی بود که عکس . فیلم های بد مدیدم ولی بلافاصله متوجه اشتباه خود شده و همان روز توبه میکنم ولی چند مدت بعد از توبه دوباره مرتکب این گناه می شوم خواهش می کنم کمکم کنید که چطور دیگر این گناه را نکنم؟ و اگر افکار شیطانی به سراغم امد چه کنم ؟ و چطور تصاویر نقش بسته در ذهنم را پاک کنم ؟ خواهش می کنم برای من دعا کنید

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام عليكم و رحمة الله ،

ديدن عكس و فيلم هاي بد از جهاتي از گناهان بزرگ و بد هم بدتر است زيرا عكس و فيلم در ذهن نقش مي بندد و به اين آساني پاك نمي شود. شما از اين كار دست برداريد.

براي اين كه آدم بتواند توبه كند و بر توبه پايدار بماند اولاً بايد نمازش را درست و صحيح بخواند كه نماز درست و صحيح نياز به تقليد صحيح و روي حساب و وضو و غسل صحيح و قرائت صحيح و دانستن مسائل نماز و وضو و غسل است اين كار ها را بكنيد كه خيلي مشكل نيست و ثانياً بايد توسل جدي به حضرت امام زمان صلوات الله عليه داشته باشد و به درگاه خداي متعال و امام تضرع كند التماس بكند و البته همت در ترك گناه نيز داشته باشد تا التماس و تضرع اثر بكند در هر صورت مرحمت حضرت امام زمان براي توفيق در ترك معصيت لازم است.

اگر افكار شيطاني به سراغ آمد به خدا و امام زمان پناه ببريد و براي اينكه نقش هاي بد ذهني پاك شود بايد قرآن زياد بخوانيد و براي امام حسين گريه كنيد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای