پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
با سلام و ادب و احترام
من پسری هستم 23 ساله. دارای مشکلات عدیده اخلاقی از جمله این که به خودارضایی اعتیاد دارم. برای رهایی از آن راهکار می خواهم. با توجه به این که انجمن sa (انجمن ترک معتادان گم نام جنسی) در این زمینه به ما کمک می کند آیا می توانیم از آن استفاده کنیم یا نه؟
این را هم در نظر بگیرید که در جلسات sa، معتادان اغلب خود را و مشکلشان را به زبان می آورند نظر به این که در دین شریف اسلام گناه کار نباید به گناه خویش به جز در برابر پروردگار و اولیاء الله اقرار کند با فرض این که این اقرار به بهبودی او کمک کند یا نکند لطفاً نظر خویش را بیان دارید.
از طرفی دیگر با توجه به این که مبانی آن ها مبتنی بر کتب ترجمه شده غربی با عنوان های خط سفید و کارکرد 12 قدم و غیره است و در این کتاب ها ممکن است مبانی خلاف اسلام رویت شود حتی بنده شنیدم مذهب و کارکرد آن را انکار می کنند با این فرض آیا می توان جهت بهبودی از این انجمن و کتب آن ها استفاده کرد یا خیر؟ من شنیدم که به جای خدای یگانه، از نیروی برتر سخن می گویند و نمی دانیم وقتی از نیروی برتر سخن می گویند دقیقاً منظورشان چیست، با وجود این فرض ها آیا اگر به بهبودی جنسی طرف کمک می شود استفاده از آن جایز است؟ اگر آری برای چه کسانی؟
از طرفی کسانی هستند که به علت اعتیاد جنسی از خدا دور شده اند آیا به نظر شما اگر از مبانی آن ها در ترک اعتیاد جنسی دوستانمان بهره بگیریم به گونه ای که مبانی آن ها را بر اسلام عرضه بداریم و نواقص آن را از این حیث برطرف کنیم نظر به این که افرادی که به جمع ما می پیوندند ممکن است از هر قشری باشند آیا الزاماً رعایت دقیق قوانین اسلام از همان ابتدا ضروری است؟ آیا اگر با آن ها کنار بیاییم و گام به گام عقاید و رفتار آن ها را مطابق با شرع اسلام درآوریم اشکالی دارد؟

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله

شما به آنجا بروید اما مواظب باشید به دستورات خلاف شرع آن ها عمل نکنید این یک کمک است که شما بتوانید آن مشکل را حل کنید .واقع امر این است که جز خدا و امام زمان(عج) کسی نمی تواند آدم را از گناه نجات بدهد.اولا نماز های خودتان را به خوبی و صحیح بخوانید ثانیا توسل به امام زمان(عج) هر روز (صبح،ظهر وشب) انجام دهید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای