همه چیز برای رضای خدا
همه چیز برای رضای خدا

با عرض سلام خدمت استاد و تشکر از مسئولین سایت

بنده نوجوانی هستم که 17 سال و چند ماه دارم.برای داشتن استاد اخلاق چه باید بکنم؟ سوال دیگر بنده اینست که وقتی گفته می شود کارها برای رضای خدا باشد، یعنی من باید فقط از خط قرمز حرام رد نشوم؟یا اینکه حدود دیگری هم باید رعایت کنم. مثلا بنده امسال می خواهم کنکور بدهم. و به رشته ای می خواهم بروم که نیاز به رتبه ی دو رقمی برای ورود به آن رشته ندارم.با این وجود اگر بنده برای رتبه ی دو رقمی کنکور تلاش کنم، آیا رضای خدا لحاظ نشده؟ سوال سوم بنده درخواست یک سیر مطالعاتی برای عقاید و تاریخ اسلام است. التماس دعا

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله

در مورد استاد اخلاق ابتدا شما مسائل حرام و حلال خودتان را بیاموزید، و سعی کنید که بطور جدی و دقیق به آنها عمل کنید تا نوبت به اخلاق برسد. این اولین دستوری است که هر استاد اخلاق به شما خواهد داد.

دستور دوم این است که بکوشید گناهان و تقصیرات گذشته خود را جبران کنید مثلاً نمازهائی که فوت شده قضا نمائید. بدهی مردم را بدهید. اگر غیبت یا تهمتی در گذشته اتفاق افتاده است رضایت بطلبید .

آنگاه فرصت پرداختن به اخلاق خواهد بود.

ب: مرحله اول رضای خدا همان حفظ حرام و حلال است، و بعد از اینکه انسان توانست بر حرام غلبه کند و دیگر گناه از زندگی او بیرون رفت آنوقت فکر مرحلۀ بعد را بکند، و بکوشد هر کار می کند برای رضای خدا باشد که البته راه دراز و مشکلی است و البته با موفقیت در آن آدم به موفقیت نهائی می رسد.

ج: در این مسئله خاص به دلایل متعدد اگر شما کار بکنید و رتبه ی دو رقمی بدست آورید می تواند رضای خدا متعال باشد با این فکر و نیت که اگر کسی متدین و متعهد باشد و پای بند خدا و پیغمبر و نماز و روزه و شاگرد اول کنکور احترام و آبروئی که در دانشگاه پیدا می کند می تواند در راه خدا و پیغمبر مصرف شود و برای دین و درستی و راستی پشتوانه باشد. پس در اینجا هم می توان به فکر رضای خدای متعال بود.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای