پاسخ به سوال در مورد توصیه ها
سوال:
سلام قبلا سوال کردم گفتید برای حاجتم حتما ترک گناه کنم و دستوری دادید و گفتیدباترک گناه انشاالله نتیجه می دهد.آقا من خیلی گنهکارم حق با شما بود دلیل برآورده نشدن حاجتم هم همین گناهانمه.راستش نمی دونم چطور این همه گناه رو پاک کنم.آقا من می خوام توبه کنم و بعد یک مدت که صفای باطنی کسب کنم اون دستور شما رو انجام بدم.فقط حاج آقا نمی دونم این مدت توبه و انابه رو چقد و چندماه در نظر بگیرم و تو اون مدت چه عملی رو انجام بدم تا موردبخشش قرار بگیرم و اون زمینه ی معنوی یرای انجام دستورتون رو کسب کنم.حاج آقا خداروشکر که بااین حاجت به خودم اومدم حالا اگه حاجتم برآورده نشه لاقل توبه که کردم.خداروشکرکه توفیق توبه روبوسیله حاجتی ب من داد(حاج آقاحاجتم دیدن روی مولایم علی بود دستورشمایک اربعین زیارت ششم)دست بوستانم.

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، توبه عبارت است از ترك گناه و پشيماني از آن و جبران. اگر جبران بشود، توبه قبول است، مثلا نماز را ترك كرده، قضاي آن را بجا آورد يا در مال مردم تصرف بيجا كرده، غصب كرده، به صاحبانش برگرداند. با كسي زد و خورد كرده و او را كتك زده يا غيبت كرده، از او رضايت بطلبد .
اگر آدم اينگونه توبه كند، يعني همه گناهان گذشته اش را جبران كند، مي تواند به حاجت خودش برسد.
در شغل شما هم مشكلات وجود دارد، بايد تمام جوانب آن را از مرجع خودتان سوال كنيد و طبق آن عمل كنيد. شغل پرستاري هم بسيار مهم است و هم حرام و حلال در آن زياد است. با انجام حرام در شبانه روز نميتوان به حاجت برسيد.
اينكه توفيق توبه پيدا كرده ايد، بسيار مهم است و بايد شكر زياد بكنيد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای