خودسازی اعتقادی و اخلاقی
خودسازی اعتقادی و اخلاقی

سلام و رحمةالله اینجانب جوانی 23 ساله هستم و دانشجو.تقریبا یک سال است که جلسات پنج شنبه شب را شرکت می کنم. اما برای قرار گرفتن در مسیر خودسازی و ایجاد پایه های اعتقادی قوی نتوانسته ام به طور منظم و محکم گام بردارم و نیازمند راهنمایی و ارشاد حضرتعالی هستم. بسیار علاقمندم که در کنار دروس دانشگاهی علوم دینی را هم در حد نیاز و ضرورت فرا بگیرم و از فرصت جوانی استفاده بهینه داشته باشم. چند درخواست از حضرت عالی دارم :

 1. برای این جانب چه کلاس هایی علاوه بر کلاس های 5 شنبه شب نیاز است ؟

 2. ممکن است کلاس یا کلاس هایی را به بنده معرفی کنید تا در آن ها شرکت کنم ؟

 3. برای اخلاص در کارهایم چه کنم ؟

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

یک موسسه کاری از آن نوع که شما می خواهید انجام می دهد. نام آن موسسه، حوزه شهید بهشتی است و نزدیکی دانشگاه تهران، در خیابان فاطمی غربی روبروی پادگان.

اما اگر این مقدار مقدور نشد ، ابتدا دو کتاب منطق بخوانید، و فکر می کنم که بدون معلم هم بتوانید بفهمید. یکی " منطق کاربردی " تألیف علی اصغر خندان ، و دیگر " منطق صوری " تألیف دکتر محمد خوانساری البته یک جلدی، بعد هم سی دی درس های آموزش فلسفه آیت الله مصباح را بدست آورید هم خود ایشان آن را درس داده اند، و هم آقای میرسپاه و فکر می کنم این دومی برای شما بهتر باشد. بعد هم سی دی درس های آموزش عقاید ایشان است که ممکن است همراه سی دی قبلی استفاده شود یا بعد از اتمام آن، در خیابان جم هم یک کلاس عربی است بنام کانون زبان اگر بتوانید آنجا درس عربی بخوانید خیلی خوب است و در دوازده ترم شما قادر خواهید بود یک متن عربی را بخوانید و ترجمه کنید و اگر چیزی شنیدید بفهمید که اینها قدم های بزرگی است برای آنچه میخواهید.

البته قدم بزرگ تر اینکه شما باید در عمل کاری بکنید که کار اصلی برای اینکه آدمی عمرش هدر نرود این نوع کار است.

در این قدم دوم اول کار اینست که گناه را ترک کنید که باز در مرحله اول آن باید گناهان را بشناسید که آن را با خواندن به دقت کتاب " گناهان کبیر " بدست آورید.

سپس ( بعد از درست کردن نماز ) به بیداری سحر روی بیاورید که این ها بسیار مهم هستند. و قدم های بعد را باید حضوری صحبت کنیم.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای