پاسخ به سوال در مورد مسائل اعتقادی
سوال:
باسمه تعالی سلام علیکم می خواستم نظر حاج آقای جاودان را در مورد معارف میرزا مهدی اصفهانی بدانم، و در صورت امکان توضیح دهند که میرزا مهدی که بوده و چه کرده و این معارف چه تفاوتی با علوم دینی دیگر دارد؟ چرا برخی به شدت با آن مخالفت می کنند و چرا برخی دیگر به شدت از آن دفاع می کنند؟ با تشکر

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،آیت الله میرزا مهدی اصفهانی یکی از علمای فاضل و متقی خراسان است. ایشان در ابتدا به دنبال سیر و سلوک و عرفان رفته و می گویند در این راه مدتی ریاضات سخت کشیده و این ریاضتها به مزاج ایشان لطمه زده بوده است. بعدهم برای معالجه به ایران می آیند و بکلی سیر و سلوک و عرفان را به کناری نهاده و حتی به مخالفت با آنها پرداخته و مدعی شده است که امام زمان به شکلی ایشان را به پیروی از معارف خودشان توجیه کرده اند.
بعداز این دوران ایشان به سختی به دشمنی با عرفان و فلسفه پرداخته است و تا حد لعن و تکفیر بزرگان پیرو فلسفه و عرفان پیش رفته اند. ایشان و یارانشان معتقدند که همه عقاید از طریق فطرت قابل شناخت و اثبات است. در واقع آنها یک فلسفه جدید بپا کرده اند در بحث معرفت شناسی در بحث وجود شناسی و در بحث خداشناسی نظریات نوینی ابراز داشته که تفصیل آن را در کتابهای خاص از جمله کتاب «از مدرسه معارف تا انجمن حجتیه و مکتب تفکیک» نوشته دکتر محمدرضا ارشادی نیا و کتاب «صراط مستقیم » موجود می باشد.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای