مشكلات ازدواج جوانان
مشكلات ازدواج جوانان

با عرض سلام .

 مدتي هست به دلايلي احساس مي كنم بايد هر چه زودتر ازدواج كنم تا دچار گناه و معصيت نشوم.خانواده بنده به دليل اينكه من فرزند آخر خانواده هستم و در ضمن شاغل هم نیستم با این امر مخالفت مي كنند و مي گويند هنوز براي ازدواج شما زود است و بايد درست را تمام كني و كار ثابتي پيدا كنيد. با توجه به اينكه اطاعت از پدر و مادر و احترام به آنها سفارش شده است ،خواشمندم حقير را به طور كامل راهنمايي نماييد.التماس دعا.....

حجت الاسلام و المسلمين جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله

 گذشتن از سد خانواده مشکل است . آنها به ضوابط نظر می کنند و ازدواج شما را بر اساس آن ضوابط صلاح نمی دانند و البته توجه ندارند به این جوان چه می گذرد ؟! اگر مسئله به حلال و حرام برسد اطاعت دیگر لزومی ندارد و شما برای اینکه خلاف دستور خدای متعال نکنید باید ازدواج کنید . اما عملاً بدون خانواده و بدون همراهی آنها یک جوان بیست یک و دو ساله چکار می تواند بکند ؟ پس ناچار یا باید از خانواده جدا شوید و با استقلال مالی بسوی ازدواج بروید که اینهم سخت و مشکل است و یا باید راه دیگری را در نظر بگیرید و این راحت ترین راه است . این راحت ترین راه خود مشکلاتی دارد که اگر آنها را بر خود هموار کنید بهتر است .

 اولاً : غذای خودتان را کمتر کنید هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت . وقتی انرژی کمتری به بدن آدم برسد فشار غرایز کمتر خواهد شد .

 ثانیاً : بکوشید یک ورزش مثل شنا و کوه نوردی بطور جدی و هر هفته به برنامه زندگیتان بیفزائید که اینکار باعث سوخت و سوز انرژی زائد شده و مزاحمت آن را کم می کند .

 ثالثاً : نماز صحیح و اول وقت بخوانید ، و هر روز صبح یک زیارت یا توسل به امام زمان عجل الله تعالی فرجه داشته باشید که اینها پشتوانه محکم برای دین و عمل شما خواهند بود.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای