پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی ازدواج
سوال:
با سلام من دختری هستم که خواستگاران زیادی دارم. اما خانوداه ام تا به حال هیچ خواستگاری را راه نداده اند علی رغم این که اکثرشان بسیار بسیار خوب هستند. چندباری که فرد خیلی خوب بود و دیگر هیچ ایرادی پیدا نمی کردند با یک حالتی به من می گویند آیا می خواهی ازدواج کنی؟ آیا ما این شخص را راه بدهیم؟ و من به دلیل شرم و حیا، خجالت می کشم بگویم بیاید. در حالی که عدم مخالفت مرا برای ازدواج دیده اند.من خود اصراری برای ازدواج کردن ندارم اما اگر قرار است ازدواج کنم ترجیح می دهم حق انتخاب را این گونه از خود نگیرم. لطفا راهنمایی ام کنید آیا آنچه که مقدر است اتفاق می افتد یا من این گونه در رحمت خدا را بر خود می بندم در هر صورت نمی دانم چه چیزی درست است و یا اینکه چه باید بکنم؟ با تشکر

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،تا شما کم روئی می کنید آنها هم به میل خود عمل می کنند- شروع کنید به مقابله با طرح و سیاست آنها – ابتدا با مادر صحبت کنید اگر رویتان نمی شود در جلسه اول یک کلمه بگوئید در جلسه دوم دو کلمه در سوم سه کلمه تا بتوانید همه حرف هایتان را به آنها بگوئید. طرحی که شما می گوئید آنها درباره شما عمل می کنند به صلاح و مصلحت شما نیست. باید در هر صورت از آن دست بردارند- بنابراین شما کم روئی را کم کم – همانطور که گفته شد- کنار بگذارید. تا کم روئی وجود دارد ممکن است همه حقوق شما از دست برود- الان 21 ساله هستید دو سه سال دیگر بزرگ سال خواهید بود و ممکن است شخص مناسب برای شما یافت نشود – در هرصورت باید بر کم روئی غلبه کنید.
مقدر شما براساس رفتار شما تعیین می شود اگر کم رو باشید مقدری دارید و اگر از خود دفاع کنید مقدر دیگری خواهید داشت. در این حد سرنوشت آدمی بدست خود اوست. من فکر می کنم هرچه درس شما بالاتر برود کم روئی کمتر می شود – اگر بتوانید به یک نوع ورزش جمعی هم بپردازید حتماً کمک خواهد کرد که کم روئی شما معالجه بشود- کلاس هائی هست که سخنرانی آموزش می دهد- اگر از جهات دیگر اخلاقی و دینی سالم باشد- می تواند در درمان کم روئی کمک کند انشاءالله.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای