پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی مطالعه
سوال:
سلام علیکم و رحمة الله 1-حقیر علاقه ی زیادی به علوم منطق و فلسفه و عرفان و اخلاق اسلامی دارم و از شما خواهشمندم سیری مطالعاتی در این زمینه ها برای بنده بگویید. 2-نظر شما در رابطه با تحصیل علم فلسفه و کلام اسلامی این حقیر چیست؟ 2-چه کنم در علوم فلسفی دچار انحراف نشوم؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله،اگر از این علاقه درست استفاده کنید نتیجه بخش خواهد بود .یعنی به هیچ وجه به مطالعه سرخود این علوم نپردازید که مضر است و خطرناک. شما اولاً درس مدرسه تان را خوب بخوانید. ثانیاً اگر بتوانید معلم پیدا کنید و منطق بخوانید منطق یکی از پایه های اساسی علوم و معارف اسلامی است. هرچه شما بیشتر منطق بدانید و هرچه بهتر منطق بدانید در آینده از معارف اسلام بهتر برخوردار می شوید. همیشه سعی کنید استاد پخته و خبیر پیدا کنید استادی خود درس را خوب خوانده و فهمیده است. بعد از اینکه کاملاً منطق آموختید می توانید فلسفه بخوانید فلسفه را هم از آموزش فلسفه استاد مصباح شروع کنید که هم خود ایشان آن را درس گفته و هم شاگردان ایشان و با درست و کامل خواندن این درس به سایر کتابهای درسی بپردازید و هر درس را نزد استاد درست بخوانید و بعد از یک دوره کامل فلسفه می توانید عرفان را درس بگیرید.
بنابراین سیر مطالعاتی در این دروس وجود ندارد سیر درس و بحث وجود دارد. شما و هرکس اگر از آن راهی که عرض شد، منطق و فلسفه و عرفان بخواند دچار انحراف نمی شود.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای