پاسخ به سوال در مورد مسائل شرعی
سوال:
با سلام خدمت سما:
1- برگزاری مجالس موسوم به عید الزهرا(سلام ا...علیها) یا جشن عمر که در خانه یا حسینیه ای که دارای بلند گوی قوی که صدا به داخل کوچه و منازل همسایگان برسد و نیز تابلوی آن هیئت در جلوی درب که دعوت عمومی از همگان برای حضور در مجلس بنماید (منظور اینکه به طور علنی برگزار شود) و در آن مراسم الفاظی غیر از آن چه که در شان مجالس اهل بیت(سلام ا...علیهم) باشد گفته شود آیا اشکال شرعی دارد یا خیر؟
2- اگر شخصی در خانه ای مشارکتی زندگی می کند و بخواهد چنین کاری انجام دهد آیا اجازه و رضایت سایر شرکا برای برگزاری چنین امری در داخل زیر زمین آن خانه واجب است یا خیر؟
با سپاس

پاسخ:

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،اصل برگزاری این گونه مجالس را بزرگان حرام دانسته اند ـ علاوه بکار بردن الفاظ بد خود حرام دومی است که انجام می گیرد و اشکال شرعی دارد. اینکارها اگر برای جلب رضایت اهل بیت است که امکان ندارد آن بزرگواران از کار حرام راضی باشند و امکان ندارد آن بزرگواران که پاک ترین انسان ها هستند از الفاظ قبیح ومستهجن خشنود باشند و اصولا نسبت دادن به آن بزرگواران چنین چیزهایی را خلاف محبت و ولایت و ادب است.
در خانه اشتراکی کار مخالف رضایت شرکا نمی توان انجام داد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای