پاسخ به سوال در مورد مسائل تربیتی
سوال:
بسم الله
با عرض سلام و ادب به استاد عزیز
چند پرسش اساسی داشتم باشد که شما در حق این یتیم بی سرپرست راهنمایی الهی باشید و در ادامه ی راه نیز دست ما کوته دستان را به جای ثابتی برسانید. چرا که من در اصفهان و یزد ساکنم و کسی را نمیشناسم که در مسایل عرفانی بتواند دست مرا بگیرد و به مقصد رساند و به من و راه احاطه داشته باشد. لطفا اگر میشود فرد مورد اطمینانی را معرفی نمایید. اما سوالات و مشکلات من:
1- مدتی است وابستگی شدید و دوستی عاشقانه ای بین من و دوست و برادر دینی ام در حوزه علمیه به وجود آمده که از مخلوط بودن این عشق یعقوبی به عشق زلیخایی میترسم و راه رشد و هدایتی میخواهم از شما.
2- به دلیل در ته دل موافق نبودن خانواده من با حوزه اومدنم نمیتوانم راه آینده ی خودم را با اطمینان و قوت انتخاب کنم نمیدانم به عشق برادر دینی خود در اصفهان بمانم یا به حوزه ی یزد بروم و از عالمان زبده و عارفان کمتری بهره بگیرم و از آرمان بلندی که برای حوزه آمدن خود داشتم کوتاه بیایم و در عوض به راحتی در محل اسکان خانواده که یزد است ازدواج و کار کنم در کنار حوزه ام و خانواده هم راضی ترند و یا هردوی دلم در اصفهان و خانواده در یزد را رها کنم و به مهد علم و عرفان یعنی قم بیایم و سردرگمی زندگی در ازدواج و کار و خانواده دست از سرم برندارد در سن 24 سالگی؟
3-کلی مشکل تربیتی و اخلاقی و عرفانی دارم که نیاز به استاد راهی میبینم تا اصلاح شوم چه کنم؟
خدا خیرتان دهد
یاعلی

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

الف ) اگر شما ازدواج کنید این عشق مجازی حل می شود و شما به اعتدال می رسید انشالله  آنوقت معلوم می شود این عشق یعقوبی است یا زلیخایی؟

ب) شما می توانید تغییر رشته داده و در دانشکده الهیات مشغول به تحصیل شوید و در کنار رشته الهیات حتما دروس حوزه را بخوانید.

ج ) کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب و کتاب واجبات و محرمات آیت الله مشکینی را خوب مطالعه کنید شما می توانید دوهفته یکبار یا گاه گاهی به اصفهان رفته و درس های اخلاقی آقای آیت الله ناصری شرکت کنید و بهره مند باشید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای