پاسخ به سوال در مورد توصیه ها
سوال:
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین سلام علیکم آقای جاودان 1.بنده خدمت یکی از شاگردان آقای انصاری همدانی میرسم البته هنوز یکسال نشده غرض اینکه این بزرگوار وقتی ازشون سوالی میپرسم مثل یک فرد عادی عامی جواب میده چه کار کنم که بهره فراوان از ایشان ببرم واز این کتمان بیاد بیرون؟؟؟؟؟؟ 2. علاقه ای به دروس دانشگاه ندارم ازمحیطش فراری هستم هروقت هم در چنین محیط هایی قرار میگیرم جونم میاد بالا...البته گناهکارم وشرمنده خدا... روی همین حساب نمیخوام برم دانشگاه ودنبال کار هستم مدتی به ذکر اللهم اغننی ... مشغول بودم که یه کارنسبتا عالی پیداشد ولی به خاطر اینکه برای نماز حدودا 15دقیقه بیشتر وقت نمیدادن وبا مشورت یکی از شاگردان قدیمی همین استاد اومدم بیرون... بعد که به استاد گفتم قضیه رو گفت نباید میومدی بیرون و نمازت رو هر رکعتی که یک دقیقه طول بکشه کافیه و... الان حسابی ریختم بهم نه راه برگشتی هست نه کاری...بیکاری هم که بهترین زمینه گناه هست...چکار کنم...استادهم درست وحسابی جواب نمیدن انگار بیخبر از همه چی... چه کنم؟؟؟؟ 3.مدتی بود خوابهای تخیلی میدیدم اهمیت ندادم و دعا کردم روزانه هم استغفار انجام میدم واستغفار بعدازنمازعصر را ازدست نمیدم به تعقیبات نماز اهمیت فراوان میدهم ... الان مدتی هست که تو خواب نوشته هایی میبینم و انگار دارم مطالبی میخونم و بعضی اوقات بزرگان رو تو خواب میبینم البته دقیق دقیق نیستا ممکنه اینها کارشیطان باشد...؟؟مثلا این جمله بسم الله السلیم... خدا توفیقات شما ادب طلب همت و حضورهمه بالاخص شما را آنا فانا زیاد و افزون بفرماید

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، اگر آن کسی که شما به خدمت ایشان می رسید شخص کاملی باشد ناگزیر می داند که چه می کند و اینکه با شما اینطور رفتار می کند روی حساب و کتاب است و اعتراض نکنید و اگر به کمال نرسیده است که همین است که هست – در هر صورت اگر شما به نزد ایشان می روید برای اینکه حرفی بشنوید و خستگی خاطری بر طرف کنید که می روید به این مقصد می رسید طلب بیشتری نداشته باشید . اما اگر برای چیز بیشتری می روید ناگزیر باید به رفتن اکتفا نکنید و دستور عمل بگیرید و عمل کنید که بعمل کار برآید به سخن دانی نیست . مراعات واجب و حرام و بیداری شب جزء اولین دستورات است.
اما دروس دانشگاهی حق دارید که از محیط آن فراری باشید که محیط غرق گناه و گاه کفر است اما با پیام نور می توان بدون اینکه به محیط رفت از آن بهره مند شد در هر صورت درس بیشتری بخوانید در آینده پشیمان نخواهید شد.
ثالثاً کار را با مرحمت خدا به دعای اللهم اغننی بحلالک بدست آورده اید دوباره همان دعا را بیشتر و بهتر بخوانید و دیگر به آدم نه پخته مراجعه نکنید وقتی آدم وضو داشته باشد یک ربع ساعت برای نماز کافی بوده است . شما اکنون به آن دعا استغفار با توجه را هم اضافه کنید استغفار هرچه بیشتر بهتر است و کارساز تر البته با توجه و تضرع از خواب هم بگذرید - بیداری هم ممکن است خیالات باشد یا شیطان دخالت کند- از اینها همه بگذرید تا به یقین و قطع برسید کار شیطان یقین و قطع نمی آورد – کار کنید و استغفار بیشتر کنید. دعای اللهم اغننی را بطور کامل زیاد بخوانید موفق باشید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای