پاسخ به سوال در مورد توصیه ها
سوال:
با سلام و احترام
من از حدود 8 سال پیش ساکن کانادا هستم و به تازگی قصد برگشتن به ایران دارم. چند سوال داشتم که خدمتتون عرض میکنم:
1- چند وقت پیش خواب رهبری رو دیدم. چند بار ازشون خواستم به طور ویژه برام دعا کنن. منظورم ازدواج بود ولی خجالت میکشیدم بگم. ایشون هربار با لبخندی می گفتن من برای همه دعا میکنم. تا اینکه بالاخره اسم ازدواج رو گفتم. ایشون اخمی کردن و گفتن خودتون هیچ کاری نمی کنین به ما میگین دعا کنیم! از اون موقع خیلی فکرم رو مشغول کرده. من چه کار می تونم برای ازدواجم بکنم که نکردم؟ دستورات شما از ذکر اسئل الله و سوره یاسین و دعای یا من یکفی و ذکر یا لطیف رو انجام دادم.
2- آیا ممکنه خانواده ما چشم خورده باشه؟ چون به خاطر وضع مالی و تحصیلات بچه ها همیشه تو چشم فامیل بودیم. خواهر کوچکم 6 سال پیش ازدواج کرد ولی تفاهم ندارن و هنوز تو عقده و احتمالا جدا بشه. برادر کوچکم هم در شرف ازدواجه و من نگرانم 3- از اونجا که زندگی در ایران برای یک دختر مجرد از همه نظر خیلی سخت تر از کاناداست (نگاه و حرف مردم، محیط کار، خانه مجردی و ...) من دچار تردید در برگشت به ایران شدم. میخواستم نظر حضرتعالی رو بدونم. آیا از لحاظ شرعی توصیه ای به برگشتن هست؟ 4- تدریس در کلاس دانشگاه که دانشجویان پسر هستن از لحاظ شرعی اشکالی ندارد؟ من با چادر هستم
با تشکر فراوان و التماس دعا

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

الف: اینها وقتی اثر دارد که انسان کاملاً از گناه پاکیزه باشد تنها در این فرض است که دعاها و افکار اثر نهائی را می گذارد مرحوم آیت الله حق شناس می فرمودند: باید کاملاً تسویه کنید. یعنی نماز و روزه قضا نداشته باشید خمس به گردن نداشته باشید از غیبت و تهمت و حق الناس پاک باشید و حقی از دیگران به گردن نداشته باشید در اینصورت دعایتان مستجاب است.

ب: احتمال شما احتمال معقولی است و امکان چشم زخم هم می تواند باشد و برای حل آن به دعاهای مفاتیح در مورد چشم زخم مراجعه کنید و آنها را مکرر هم شما و هم خانواده بخوانید و صدقه برای همین مسأله فراوان و به دفعات مکرر بدهید.

ج: حتماً توصیه به بازگشت می کنم البته اینجا باید آماده هرگونه برخورد ناپسند باشید البته باید مقاوم باشید.

د: اگر پوشش شما کامل باشد هیچ اشکالی ندارد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای