راه حل ترک عمل خودارضایی
راه حل ترک عمل خودارضایی

سلام عليکم با عرض ادب خدمت شما مطلبي که مي خواستم خدمت حضرت عالي مطرح کنم اين است که اگر جواني متاسفانه به گناه استمنا عادت کرده باشد ولي هر بار تصميم ميگيرد اين عمل را تکرار نکند وسالها به انجام اين گناه مشغول باشد. ولي هر بار که اين گناه را انجام مي دهد بعد ان بسيار ناراحت و عذاب وجدان بگيرد توبه کند ولي نتواند و دوباره مرتکب شود. موقعيت ازدواج هم ندارد. چه بايد بکند؟از اثرات روحي اين کبيره هم لطفا برا تاثير روحي بيشتر بفرماييد اميدوارم با راهنمايي و ارشاد اساسي شما اين گره باز شود.لطفاجامع و مانع راهنمايي بفرماييد

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
گناه استمناء گناهی نیست که قابل گذشت باشد شاید یکی از جهات مهم این گناه تخریب شخصیت انسانی آدم است. یک کاری را آدم میداند بد است و میخواهد ترک کند ولی نمیتواند و این ناتوانی بزرگی است که آدم نمیتواند بر خودش غلبه کند و البته آنچه مهم است این است که شخص بتواند توبه کند و توبه اش پایدار باشد. برای ادامه توبه بایستی عوامل گناه و عوامل منفی را کم کنیم و عوامل مثبت را اضافه بنماییم. زیاد خوردن و غذاهای چرب و شیرین و پرگوشت چیزهایی هستند که عوامل گناه را تقویت میکنند و کسی که میخواهد از این گناه بالخصوص و سایر گناهان نظیر آن پرهیز کند باید در حد لزوم غذای کمتر و ساده تر بخورد.
علاوه بر این غذای ساده و کم خوردن برای تخلیه انرژی زیاد جوانی لازم است ورزش کنید ورزشهای رزمی و کوهنوردی و شنا  هر کدام که با ساختمان بدن شما متناسب است که این کار مقدار زیادی از انرژی جوانی را تخلیه میکند و مفید است.
دو عامل مهم مثبت هم وجود دارد که کمک میکند آدم در توبه اش پایداری کند و بتواند از گناه پرهیز داشته باشد.
اول نماز است که باید صحیح بخوانید و طبق دستور مرجع تقلید باشد با قرائت صحیح و اول وقت باشد هرچه به نماز بهای بیشتری بدهیم بیشتر میتوانیم در مقابل گناه مقاومت کنیم.
دوم توسل هرروزه به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف که این کلید اصلی کار است و اگر این کار را با توجه و خلوص و سوز دل انجام دهید مشکل را انشاءالله حل مینماید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای