مقابله با گناهان مربوط به قوه ي شهوانيه
مقابله با گناهان مربوط به قوه ي شهوانيه

سلام علیکم اینجانب مبتلا به گناه چشم و از پی آن استمناءهستم وهربار که ترک کرده ام متاسفانه دوباره عود کرده ام لطفا بفرمایید چگونه از این لجنزار رها شوم؟

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله

بنظر خود شما برای مقابله با این گناه ها از کجا باید شروع کرد؟ اگر بخواهیم با خود گناه مبارزه را شروع کنیم این کاری است که بارها انجام شده و شکست خورده اید. پس باید از جای دیگری شروع نمائید. من فکر می کنم شروع مبارزه از راه نماز است.

اول نماز خودتان را درست کنید. یعنی مسئله تقلید سپس مسائل وضو و غسل ونمازتان را از روی رساله مرجع خودتان یاد بگیرید بطور دقیق و بر اساس آن عمل کنید. اگر نماز انسان درست بشود مثل این است که یک پشتیبان محکم پیدا کرده است. نماز انسان را از فحشاء و منکر باز می دارد.(سوره عنکبوت/ آیه 45) نماز بفرمایش امیرالمومنین یک دژ و یک حصن است که آدمی را محافظت می نماید.

کار دوم: اینکه غذای خودتان را تغییر دهید. در کمیت و کیفیت آن را تقلیل دهید. اگر انسان هر چه را بخواهد و هر مقدار بخواهد بخورد به مشکل برخورد خواهد کرد. اصولاً مزاج انسان اینقدر نیاز به غذا ندارد که در ایران رسم است.بنابراین برای غلبه بر گناه باید بطور جدی غذا کنترل شود. کنترل غذا کنترل شهوات را بدنبال دارد.

وظیفه سوم: اینکه هر روز به امام زمان توسل کنید. توسل از دل و خالصانه، و این دوای اصلی شماست و عنایت ایشان حلال اصلی مشکلات است. البته اگر موفق شدید، خیلی مواظب باشید، و از غرور بترسید که غرور و عُجب همه چیز را نابود می کند.پس باز هم التماس کنید و توسل داشته باشید.

موفق باشید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای