پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
بسمه تعالی رب صل علی محمد و آل محمد سلام خدمت استاد اخلاق سوال1.فوائد ذکر یا حی یا قیوم یا لا اله الا انت چیست و آیا می شود این ذکر را بعد ازنماز صبح وتعقیبات در سجده گفت؟ سوال2. بهترین دعا در قنوت نماز غفیله به جای کلمه کذا کذا خواهشن دعا را به عربی بنویسید. سوال3.از بین نمازها به جز نمازهای یومیه چه نمازی واز بین دعاها چه دعایی را توصیه می کنید؟

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:سلام علیکم و رحمة الله، این بنده چند کلمه اخلاقی از اساتید آموخته اما خود استاد اخلاق نیست. این اولاً و ثانیاً ذکر یا حی یا قیوم یا من لا اله الاّ انت را گفته اند و این نقل از علمای بزرگ است و از ائمه نقل نشده است. آنچه در سجده گفته اند لا اله الاّ انت سبحانک انی کنت من الظالمین است که طبق دستور علمای اخلاق در سجده می گفته اند مراجعه کنید به کتاب المراقبات ترجمه آقای خسروانی و ویرایش صادق حسن زاده این کتاب را مکرر بخوانید. به جای کذا و کذا در نماز غفیله بگویید افعل بنا ما انت اهلُه و لا تفعل بنا ما نحن اهله،
نمازهای نافله که در نمازهای یومیه وارد است و نماز شب مهمترین نمازهایی است که شما می توانید بخوانید. بعداز این نماز جعفر طیار است که نماز بسیار خوبی است. نماز امام زمان هم برای توسل به ایشان خوبست دعا هم دعاهایی که در کتاب مفاتیح بعنوان تعقیبات نقل شده دعاهای بسیار خوبی است.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای