پاسخ به سوال در مورد مسائل اخلاقی
سوال:
سلام علیکم با عرض خسته نباشید و خدا قوت من چند وقتیست که تازه تا حدی خدای خودم را از راه مطالعه ی قرآن و تفکر در معانی ومجالس شما و...خیلی بیشتر و بهتر شناخته ام و به تازگی البته با فراز ونشیب هایی فهمیدم همه چیز به اراده و خواست ایشان شدنیست و غیر ممکن معنا ندارد و طبق قسمتی از قرآن تصمیمم بر این شده که هیچ چیز از دیگران نخواهم و همه چیزم را از ایشان درخواست کنم اما در انجام کار ها چه دینی و چه درسی و... هنوز به پیوستگی نرسیده ام و در سختی ها انگیزه ای را که داشتم گم میکنم این را میدانم که خداوند و امام زمانم قبل از حرف به اعمالم توجه دارند واین اعمال و چشم و... من است که با حرکات خود تسبیح معنوی خداوند را میکند و امام زمانم را راضی میکند چه باید کنم؟نظرتون را در مورد تحصیل کردن و پزشکی دوست دارم بدانم.یاعلی.التماس دعا .

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله ،اگر این راه را بروید و حوصله کنید و پی گیری و استقامت داشته باشید به جائی می رسید اما حوصله تلخ است و استقامت سخت به درگاه الهی تضرع کنید شاید مددی بکنند و بتوانید کار را به سرانجام برسانید. اما راه از ترک تمام گناهان و انجام کلیه واجبات شروع می شود به این مسئله هم توجه و دقت کنید اگر خدا مدد کند و بتوانید این بارها را بردارید انشاءالله به ساحل نجات و سربلندی می رسید.
پزشکی خیلی خوبست اما همه چیز آدم را می گیرد معاشرت دختر و پسر خیلی باز و گسترده است درسها سخت است و وقت میگیرد و آدم را از هر کار دیگر ممکن است باز دارد خلاصه رشته خطرناکی است. البته دانشگاه همه رشته هایش همراه با خطر است. شما از من جدا نشو و دائماً مشورت کن.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای