پاسخ به سوال در مورد مشاوره ی خانوادگی
سوال:
سلام علیکم حاج آقا عرض تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و تبریک روز پدر خدمت شما اسوه اخلاق. حاج آقا درد دلی با حضرتعالی دارم پدر بنده کارمند بازنشسته هست متأسفانه خیلی برخوردشان بد هست هم با مادرم و هم با ما بعضی مواقع الفاظ رکیک نثار بنده و اخویم و مادر میکند به شدت اخلاق بدی دارد، حاج آقا به درکِ من و داداشم اما چرا باید با زن خودش برخورد بدی داشته باشد؟ تهمت های ناروا میزند. به همه چیز ایراد میگیرد،به غذا به حمام رفتن به همه چیز که شما فکرش را نمیکنید حاج آقا به شدت و عمداً فشار به اعصابمان می آورد بنده طلبه هستم نامزدی هستم میگه هیچ کار برات انجام نمیدم حرفهای زشت میزند تو را خدا بگین چکار کنیم بعضی مواقع نمیشود کنترل کرد کجا بریم چکار کنیم 50 سال سن دارد اما کارهایی میکند در شأن نیست لطفا راهنمایی کامل بفرمایید.التماس دعا

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، پدر در هر صورتی پدر است و نمی توان با او برخورد بد داشت کارهائی که می توان کرد:
1- شما و برادرتان دو نفری به نزد او بروید بعنوان امر به معروف و نهی از منکر با او صحبت کنید و بدی رفتارش را بگوئید. او به این شکل بزرگ شده و تغییر رفتار برایش سخت است اما اگر به این شکل از دنیا برود ممکن است مسلمان از دنیا نرود یا اینکه برای او بسیار سخت بگذرد. در هر صورت با او خیلی جدی صحبت کنید و آثار بد رفتاریش را گوشزد کنید. مکرر بگوئید البته بسیار با ادب و مهربانی و هر برخورد بدی هم که با شما کرد میدان را خالی نکنید.
2- آیا می توانید جائی مستقل تهیه کنید که شما و برادر و مادرتان به آنجا بروید و از دست و زبان و رفتار ایشان نجات پیدا کنید. در هر صورت بدنبال این استقلال باشید. اگر شما از نظر مالی مستقل بشوید حتماً رفتار پدر با شما فرق خواهد کرد. بکوشید برای استقلال.
3- مادر را دائماً تقویت روحی کنید و بکوشید با فشار رفتار پدر را با اعمال و رفتار و اخلاق خوب و احترام و محبت خودتان کمی سبک کرده باشید.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای