پاسخ به سوال در مورد توصیه ها
سوال:
با عرض سلام و ادب خدمت استاد جاودان
دختری هستم ۲۸ ساله که تقریبا سه سال قبل خواستگاری برایم آمد و به دلایلی به درخواستشان جواب منفی دادم ولی بعدا پیشیمان شدم که نکند اشتباه کرده باشم به همین دلیل یک ختم دعا با تضرع و حضور قلب خواندم و اواسط ختم نشانه هایی برایم ظاهر شد که مطمئن شدم اشتباه نکردم. بعد از گذشت این جریان با یکی از همکلاسی هام که پسر بودند روی پروژه علمی که مربوط به پایان نامه کارشناسی ارشد بود کار کردم تو این چند وقت کار با ایشان رفتار و حرف هایی ازایشون دیدم و شنیدم که احساس کردم به من علاقه دارد  ولی هیچ وقت مستقیما به من نگفتند و همین رفتار ایشان باعث شد که من هم به ایشان علاقه مند شوم جهت اطمینان از علاقه ایشان نسبت به خودم  بعد از فارغ التحصیلی که دیگه ایشان را نمیدیدم همان ختم را در ماه مبارک رمضان برداشتم و نشانه هایی دیدم که باعث شد باور کنم که ایشان به من علاقه داره و شاید به دلیل نداشتن شرایط لازم مثل کار و سربازی و ... به من نمیگوید. من هم اصلا از علاقه خودم به ایشان چیزی نگفتم  اینم بگم  ما اصلا هیچ رابطه ای با هم نداریم فقط ایشان و خودم بعضی وقت ها درباره مسائل درسی یا گرفتن کتاب و ... با هم در تماسیم فقط همین.
ناگفته نماند که من  به امام رضا (ع)  نیز متوسل شدم و ان را واسطه ی بین خودم و خدا قرار دادم و باز نشانه هایی دیدم که باورم کامل شد. جالب اینجاست که تمام این نشانه ها یا دربین ختم و توسل به ائمه و یا بعد از ختم بلافاصله اتفاق می افتاد. زمانی که با چله زیارت عاشورای  ایت الله حق شناس آشنا شدم دو بار خواندم و در پایان هر دو چله نشانه هایی از براورده شدن حاجتم دیدم ولی هنوز ایشان به خواستگاری من نیامده اند سوال من این است که ایا اعتنا کردن من به این نشونه ها و باور انها خدایی نکرده اشتباه که نیست؟ ایا با صبر و دعا کردن و انجام واجبات و ترک محرمات که از شرایط اصلی به استجابت دعا است ایشان به من میگویند و به خواستگاری من می آیند من واقعا ایشان را دوست دارم و نمیتوانم به کسی دیگر فکر کنم حاج آقا خیلی زیاد محتاج به دعای شما هستم.از شما خواهش میکنم راهنمایی ام کنید.

پاسخ:

سلام علیکم و رحمة الله ،

توسل های خود را ادامه بدهید،وبرای رسیدن به فرد و کسی دعا نکنید ، به صورت عمومی و کلی برای ازدواج ،توسل و دعا انجام دهید ،ممکن است اگر ایشان را فر اموش نکنید به زحمت بیفتید ،بعدا ممکن است دچار زحمت بشوید پس ایشان را فراموش کنید این نشانه ها را نمی دانیم تا چه حد درست است تا زمانی که شخصیت ما کامل نشود نمی توان به این نشانه ها اعتماد کرد

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای