نام نیکو و تاثیر آن در سرنوشت
نام نیکو و تاثیر آن در سرنوشت

با عرض سلام خدمت استاد محترم

از آنجا که در برخی روایات، خطاب شده که فرزندتان را نامی نیکو بنهید، چطور می توان متوجه شد که نامی برای فرزندی نیکو هست یا خیر؟ و در ضمن، چرا چنین مطلبی توسط اولیاء خدا تذکر داده شده است، آیا نام انسان در سرنوشتش دخیل است؟ با تشکر

حجت الاسلام و المسلمين جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله

امام باقر علیه السلام فرمود : راست ترین نام ها نامی است که دلالت بر بندگی خدا کند مثل عبدالله و بهترین نام ها نام پیامبران است. از حضرت موسی کاظم علیه السلام نقل شده است که اول نیکی که پدر با فرزند خود می کند آن است که برای او نام نیکی بگذارد ، و باز از امام کاظم منقول است که بینوائی داخل خانۀ نمی شود که در آن خانه نام محمد و احمد و علی .... بوده باشد. جابر می گوید : با امام باقر به خانه شخصی رفتیم پسری کوچک بیرون آمد حضرت از او پرسید : چه نام داری ؟ گفت : محمد... امام فرمود : خود را از شر شیطان در محل محکمی قرار داده ای . هرگاه شیطان می شنود که کسی را به نام محمد یا علی صدا می کنند آب می شود و امام صادق فرمود : خانه ای نیست که در آن اسم محمد باشد مگر اینکه هر روز آن خانه را مقدس و مطهر می گردانند .

در این چند روایت که برای شما از کتاب حلیة المتقین نقل کردیم، همه نمونه هائی از نام های خوب آمده بود و هم تاثیر آن را در سرنوشت فرزند نشان می دهد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای