گناهان ناشي از مفاسد كامپيوتر و اينترنت
گناهان ناشي از مفاسد كامپيوتر و اينترنت

با سلام من جوانی هستم که چند سالی است که چشمانم آلوده به نگاه حرام است که از اینتر نت شروع شد و باعث شد که من آنچنان به دیدن این فیلم ها و عکسها عادت کنم که حتی چند وقتی است که عادت به خود ارضایی نیز کرده ام . بار ها وبارها خواسته ام که این عادات زشت را ترک کنم ولی نتوانسته ام . حتی بارها وبارها کامپوتر را از خود دور کرده ام .و انواع و اقسام کارها را انجام دادم تا دیگر این عادات را کنار بگذارم ولی نشد.بارها توبه کردم ولی توبه خود را شکستم. حال بسیار نا امید وخسته از شما در خواست می کنم که مرا راهنمایی کنید

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند :

سلام علیکم و رحمة الله

اگر آدم دست به اینترنت داشته باشد، به آخر رسیده است .

اگر نتوانید این کا را ترک کنید راهی برای نجات وجود ندارد . البته سوال شما خیلی روشن نبود که شما مشکل خودتان را فیلم ها و عکس های اینترنت می دانید یا چیز دیگر ؟ بنده فرض بر این می گذارم که مشکل خود ارضائی است.

برای شروع به حل همانطور که عرض شد باید اینترنت از خانه و زندگی شما بیرون برود تا بتوانیم به مشکلات بعدی فکر کنیم.

حال ما فرض بر این می گذاریم که دیگر در زندگی شما اینترنت وجود ندارد، و تنها مشکل دوم در برابر شماست.

اولاً عرض کنیم بهترین راه برای معالجه این مریضی ازدواج است. اگر از حیث سن و شرایط آمادگی وجود دارد این راه را انتخاب کنید .زیرا هر وقت مشکلی در بیرون پیش آمد راه حل در خانه موجود است ، و می توان به راحتی مشکل را حل کرد. اما اگر ازدواج فعلاً مقدور نیست باید ببینیم که شما می خواهید مشکل را حل کنید یا نه ؟ اگر بخواهید مشکل را حل کنید باید سختی آن را تحمل کنید.

 1) غذایتان را مواظبت کنید. از نظر کم و کیف پائین بیاورید. وقتی آدم هر چه خواست، و هر مقدار خواست چیز خورد، بعدش به مشکل برخورد خواهد کرد. اگر بتوانید به طور جدی این شرط را عمل کنید به زودی مشکل حل خواهد شد.

 2) ورزش کنید. ورزش بخصوص ورزش هائی مثل کوه نوردی و شنا و شاید به دلائلی از آنها بهتر ورزش های رزمی، برای کنترل شهوت بسیار خوب و موثرند.

 3) نمازتان را نزد معلم وارد بخوانید و تصحیح کنید. تقلید و وضو و غسل خودتان را تصحیح کنید. نماز صحیح و اول وقت جلوی آدم را در خطرات دینی می گیرند و آدم را حفظ می کنند. این قسمت بسیار مهم است.

 4) توسل هر روز و جدی به امام زمان مثلاً زیارت آل یاسین بسیار لازم و مهم است و از همه عواملی که برای نجات گفتیم کار آمدتر است. به ایشان التماس کنید رها نکنید اگر طول هم بکشد راه نجات همین است. البته اگر بزودی توفیق بدست آمد مغرور نشوید باز هم التماس و درخواست کنید.

انشاءالله موفق می شوید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای