همسر بي مبالات در مسائل شرعي
همسر بي مبالات در مسائل شرعي

با عرض سلام خدمت استاد جاودان
همسر من متاسفانه فردي بي مبالات در زمينه انجام واجبات خود است. اين مساله به شدت من را آزار ميدهد. هميشه اين موضوع براي من سوال انگيز است كه چرا بايد به جايي برسد كه اينقدر آشكارا و پي در پي نمازهايش قضا شود و اهميتي براي ايشان نداشته باشد. من از تذكرهاي مستقيم و غير مستقيم خيلي استفاده كرده ام . براي ايشان خيلي دعا ميكنم.  گاهي به مرز نااميدي ميرسم و ميگويم كه نبايد ديگر به خاطر اين موضوع خودم را عذاب دهم و سعي ميكنم به اين موضوع فكر نكنم اما آرزوي يك زندگي معنوي هيچ گاه از وجود من نمي رود. البته ايشان اخلاق بسيار خوبي دارد و نرم خو و مهربان است. اما من قابليت اثرگذاري بر ايشان را تا كنون نداشته ام. شما بگوييد من چه كار كنم.

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
سلام علیکم و رحمة الله
وظیفه اولیه شما امر به معروف و نهی از منکر است که تا به حال انجام داده اید بنابراین بر شما از کوتاهی های او چیزی نیست و مسئولیتی ندارید . دوستان ایشان را می شناسید آنها چه جور هستند آیا آنها هم همینطورند؟ شاید این سستی و کاهلی از ناحیه آنها به شوهرتان راه یافته است. ببنید ممکن است ایشان را به سفرهای زیارتی کربلا و مکه و مشهد ببرید و تشویق کنید. این سفرها ممکن است تغییر بزرگی ایجاد کند. مثلاً پانزده شعبان به مشهد مشرف شوید و سعی کنید تعداد این سفرها بیشتر بشود به قم و جمکران بروید. وقتی وقت نماز دارد از دست می رود به او کلمۀ بگوئید بس است. بگوئید و از نظر او دور شوید. زیارت عاشورا بدستور حاج آقا حق شناس قدس سرّه دو ساعت طول می کشد و این در طول روز امکان خواندن دارد بچه هم مزاحم نیست اگر بیدار شد و شیر خواست یا چیز دیگر آن کار را انجام می دهید بعد زیارت را ادامه می دهید مشکلی نخواهد داشت . علاوه سحرها برخیزید و خودتان و شوهرتان را دعا کنید موثر خواهد شد انشاءالله.
یک وقت از او سوال کنید آیا حاضر است که فرزندش تارک الصلوة باشد؟ آیا فکر نمی کند پدری که در نماز کاهل است فرزندش چه خواهد شد؟ موفق باشید و مشکلتان را خدا حل کند آمین.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای