كنترل چشم
كنترل چشم

با سلام خدمت استاد عزیز
چند ماهی است که با یک خانم مومنه عقد کرده ام و به زودی زندگی مشترک را آغاز خواهیم کرد، ان شاالله.
تا پیش از عقد در کنترل نگاه خود به نامحرمان موفق بودم و حتی افراد بسیار زیبا نیز برایم جلب توجه نمی کردند. اما بعد از عقد برخلاف انتظار قبلیم، بسیار متوجه زنان نامحرم شده و حتی گاهی در دل افسوس آن را هم میخورم.
این موضوع در رابطه عاطفی ام با همسرم تاثیر منفی گذاشته است. پیش از ازدواج حدیثی را خوانده بودم که اگر کسی به خاطر ایمان فردی با او ازدواج کند خداوند هم مزایای ایمان و هم مزایای ظاهری را به او خواهد داد.
لطفا مرا راهنمایی نمایید

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
سلام علیکم و رحمة الله
این باعث تأسف است که اکنون چشم شما کنترل خود را از دست داده است و این مقدار ممکن است عاقبت بخیر نباشد.
اگر کسی نسبت به نامحرم چشم خود را حفظ کند نسبت به خانواده خودش قانع خواهد بود. این همین چیزی است که شما الان آن را تجربه می کنید.
ممکن است آدم فکر کند من بعد از ازدواج راحتتر می توانم چشمم را حفظ کنم و این باعث می شود که اصلاً بعد از ازدواج حداقل قبل را هم نتواند مراعات کند.
اگر چنین خیالی کرده اید استغفار کنید زیاد استغفار کنید و بدانید که اشتباه بزرگ اتفاق افتاده است و باید از خدای متعال بخشش طلبید که انشاءالله دو مرتبه کنترل چشم برگردد، این اولاً و ثانیاً قدر همسر مومن خودتان را بدانید.
آدم زیباترین همسر را نیز داشته باشد، اگر معالجه حرص خود را نکرده و اگر عفیف نشده باشد زیباترین هم عادی می شود و چشمش دنبال دیگران خواهد گشت .
همیشه روغن غذای همسایه روغن غاز است!
گفت چشم تنگ دنیا دوست را * یا قناعت پر کند یا خاک گور
لذا یا قناعت به همان حلال بکنید و گرنه به گناه غرق خواهید شد و این راه ته ندارد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای