حضرت رقیه سلام الله علیها
حضرت رقیه سلام الله علیها

سلام علیکم با ارزوی سلامتی و توفیقات روز افزون حضرتعالی از خدا سوالی که از محضر مبارک شما استاد عزیزم دارم درباره حضرت رقیه بنت الحسین علیه السلام است با توجه به اشرافی که شما بر مباحث تاریخ دارید نظر شما را درباره این بزرگوار و منابعی که اسم این امامزاده امده بدانم و درباره توسل به ایشان و مطالبی که در روضه ها درباره این فرزند خردسال ذکر می شود را بفرمایید امیدوارم محبت فرموده وجواب این سوال را مبسوط ذکر فرمایید از شما تقاضای دعای خیر برای این کوچکترین شاگردتان را دارم

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

این فرزند خردسال امام علیه السلام در ماخذ موجود و قدیمی اسم ندارد اما داستان شهادت ایشان با اندک تفصیل آمده است و آن را از آن ماخذ برای شما نقل می کنیم :

در کتاب «کامل بهائی» نوشته حسن بن علی بن محمد بن علی بن حسن طبری، معروف به عماد الدین طبری، در ص 179، ج دوم، چاپ اول، قم، مؤسسه طبع و نشر قم، 1376 شمسی میگوید:در کتاب «حاویة در مثالب معاویة» آمده است که زنان خاندان نبوت در حالت اسیری، حال مردانی را که در کربلا شهید شده بودند، مخفی میداشتند و به پسران و دختران آنان میگفتند: پدرتان به سفر رفته و برمیگردد. پس از آنکه به دستور یزید زنان و کودکان اسیر را در جوار خانه یزید جای دادند، در میان آنان دخترکی چهار ساله شبی خواب دید. از خواب بیدار شد و گفت: بابام حسین کجاست؟ همین الآن او را در خواب دیدم و خیلی هم پریشان بود. زنان و کودکان، همه به گریه افتادند. سر و صدای گریه یزید را از خواب بیدار کرد. یزید گفت: چه خبر است؟ گفتند: بچه‏ای پدرش را میخواهد و برای همین زنان و کودکان گریه میکنند. یزید دستور داد: سر پدرش را ببرید و در کنار او بگذارید. مأموران یزید سر امام حسین را آوردند و در برابر چشمان آن بچه قرار دادند.دختر چهار ساله وقتی نگاهش به آن سر افتاد ترسید و فریادی برآورد و پس از آن بیمار شد و وفات کرد.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای