پاسخ به سوال در مورد مسائل روایی
سوال:
سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد گرامی عده ای از دوستان بنده که از افراد تقریبا تندرو در مسائل دینی می باشند با استناد به چند عدد از احادیث که تا کنون بمن نشان نداده اند مکرر ادعاهایی می کنند و اگر کسی آن ادعا را رد کندد او را مخالف اهل بیت می خوانند. یکی از ادعاهای اصلی آنها فاحشه بودن 2 تن از همسران پیامبر هستند که بنده جرات آوردن اسم آنها را ندارم. لظفا بطور مستند و واضح پاسخ فرمائید. با تشکر

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله،آدم معلم و استاد می خواهد – معلم و استاد باید تصدیق علمیت و اعتدال داشته باشد و گرنه هرکسی با مراجعه و استناد به چند حدیث می تواند هرحرفی بزند.آدمی بود درقم که دبیر دبیرستان ها بود در کتابی با استناد به چند حدیث امامت امیر المومنین با خمس را مورد تشکیک قرار می داد و در این زمینه کتاب نوشته بود.در میان احادیث ما احادیثی وجود دارند که ساخته و جعل غلات است و لعنت و نفرینی که ائمه اطهار در مورد غلات کرده اند در مورد دشمنان نکرده اند و احادیث غلات در میان دیگر احادیث قاطی شده و جز مجتهد خبیر نمی تواند آنها را بشناسد.لذا لزوم مراجعه به استاد خبیر و مستقیم السلیقه بسیار زیاد خواهد بود.
و آنچه در مورد همسران پیامبر صلی الله علیه و آله می گویند توهین مستقیم به پیامبر اکرم است و باید جوابگو باشند. البته من فکر نمی کنم اینگونه افراد هدایت پذیر باشند.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای