خواندن شرح حال بزرگان و راه رفع كدورت دل
خواندن شرح حال بزرگان و راه رفع كدورت دل

بسم الله الرحمن الرحيم. با عرض سلام و وقت بخير خدمت استاد فاضل و كامل جناب آقاي جاودان و  سلام و وقت بخير كليه دست‌اندركاران سايت.

 به حديث، روايات و شرح حال عرفا علاقه خاصي داشتم اما مدتي است كه اين حالت ديگر در من نيست مي‌دانم كه بر اثر گناه مي‌باشد ولي نمي‌دانم چگونه بايد خود را اصلاح كنم هر گاه سعي مي‌كنم با نفسم بجنگم انگار تمام عالم دست به دست هم مي‌دهند تا موفق نشوم بعضي وقتها به خودم مي‌گويم پس آن خدايي كه مي‌گويند همين نزديكي‌هاست و اگر كسي يك قدم جهت نزديك شدن به او بردارد او چند قدم برمي‌دارد كجاست. ديگر آن شور و حرارت گذشته را ندارم خسته شده‌ام و نمي‌دانم چه كار بايد بكنم. همچنين احساس نياز شديدي به كلاسهاي اخلاقي دارم من قصد سير و سلوك ندارم ولي دوست دارم از مخلوق خدا به بنده خدا تبديل شوم.

حجت الاسلام و المسلمين جاودان فرمودند:
سلام عليكم
همه ي اوقات شما بخير باشد
خواندن و شنيدن احوالات بزرگان اگر با عمل همراه نباشد بعد از مدتي دوري و بُعد ببار مي آورد و اگر گناهي اتفاق بيفتد كه بدتر است.شما خواندن آن چيزها را رها كنيد و به جاي آن به خواندن قرآن كريم روي بياوريد. استغفار زياد بكنيد بعد از نماز عصر و بعد از نماز صبح و بهتر از همه اوقات در سحر و اينكار از بهترين كارهاي ممكن است البته استغفار باتوجه و اگر ادامه بدهيد آن سنگيني و كدورت را برطرف ميكند انشاالله.
اگر آدم بخواهد با نفس خود بجنگد خداي متعال او را بعد از امتحان كه در آن صداقتش معلوم بشود كمك ميكند . حوصله كنيد و ادامه بدهيد مرحمت و عنايت حق خواهد رسيد.
 

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای