تردید - کنترل شخصی
تردید - کنترل شخصی

به نام خدا
سلام
من چندتا مشکل دارم
می خواستم ببینم چه کار کنم تا این مشکلات رو حل کنم
1- فکر میکنم در تصمیم گیری مشکل دارم.یعنی وقتی تحقیقات رو انجام میدم نمی توانم با اطمینان انتخاب کنم همش در این فکر هستم که شاید اشتباه کنم.شاید راه بهتری باشد و شاید های دیگر

2- خیلی زود عصبانی میشوم
البته قبلاً خیلی بدتر بودم ولی دیگه از این بهتر نتونستم بشم
بعضی اوقات زود از کوره در میرم و نمیتونم خودم رو کنترل کنم

3- سعی میکنم کارهایی که وظیفه دارم و واجبات هست رو خوب انجام بدم به همراه مستحبات که در توان دارم مثل نافله ها ولی بعضی وقتها یک حسی دارم که حال و حوصله واجبات رو هم ندارم یعنی بعضی وقتها خیلی خوب کارهایی که باید رو انجام میدم بعضی وقتها نمی توانم و احتمالاً شیطان بر من چیره میشود.چه کنم؟

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:
سلام علیکم و رحمة الله
1) وقتی ترید دارید و نمیدانید کدام راه را انتخاب کنید با خودتان قرار بگذارید یا نذر کنید که با یک رفیق عاقلی مشورت کنید و هرچه او گفت عمل کنید . البته مدت را کوتاه یک هفته و دو هفته در نظر بگیرید چون نذر است لازم و واجب می شود پس امکان تخلف ندارد . البته منظور این نیست که با چند نفر مشورت کنید که در اثر اختلاف نظر آنها تردید تازه حاصل شود. مقصود این است یک تمرین بکنید که چون نذر است لازم است عمل به آن و یک نظر مشاور بدست می آید و شما بدون تأنی تردید و شک به آن عمل کرده اید.
اصولا بهترین برای چه کسی قابل دسترسی است همین که کاری صحیح و خوب است برای ما افراد معمولی انسان کافی است.
2) در مورد اینکه نمی توانید خودتان را کنترل کنید. شما نمازتان را بدقت و صحت در اول وقت بخوانید و روزی صدبار یا بیشتر صلوات بقصد کنترل غضب با توجه بفرستید . البته هرچه بیشتر بهتر انشاءالله معالجه می شود.
3) انسان باید موعظه بشود تا وا مانده نشود و حس و حال خود را در عبادت از دست ندهد. اگر آدم گناه نکرده باشد و گاه و بیگاه موعظه بشود کمتر گرفتار چنین حالتی می شود و در آن بی حالی بعضی از اوقات دیگر طبیعی خواهد بود در این صورت به واجبات اکتفا بکنید.

ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای