اَعوذُ بالله مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم. بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم. الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ لا حَولَ وَ لا قُوَهَ إلّا بالله العَلیِّ العَظیم وَ الصَّلاه وَ السَّلامَ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا خاتَمِ الأنبیاءِ وَ المُرسَلین أبِی القاسِمِ مُحمَّد (اللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمَّد وَ آلِ مُحمَّد و عَجِّل فَرَجَهُم) وَ عَلی آلِهِ الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصومین سِیَّما بَقیهِ اللهِ فِی العالَمین أرواحُنا وَ أرواحُ العالَمینَ لِتُرابِ المَقدَمِهِ الفِداه وَ لَعنَهُ اللهُ عَلی أعدائِهِم أجمَعین من الآن إلی قیام یَومِ الدّین
یک کتابی قدیم ها بود. به نام اسرار سازمان مخفی یهود. در اینترنت بزنید. شاید گیر بیاید. طرح هایی که صهیونیزم جهانی برای عالم در نظر گرفته در آن گفته شده. مثلا یکی اینکه سه تا دانشمند هستند که باید مطرح شوند. یکی داروین است که گفته انسان از حیوانات به وجود آمده. مثلا از شانپانزه یا میمون دیگر. یکی فروید است که می گوید انسان است و غریزه شهوت. انسان است و غریزه شهوت. اگر این غریزه آزاد نباشد، انسان مریض است. این مریضی های روحی که در عالم هست، به خاطر محدودیت های غریزه شهوت برای آدم پیش می آید. خب ببینید این حرف چقدر خطر پیش می آورد. انسان زاده میمون است. چقدر؟ سر این دعواها بوده ها. دعواها بوده. در مجامع علمی و در مجامع جهانی. نظرات فروید را عرض کردم. یک سومی هم بود که حالا یادم نیست. ای وای. یک چیزی که در آن کتاب بود، [این است که] اینها برای گسترش فساد می کوشند. فساد اخلاقی در سراسر جهان. گسترش فساد اخلاقی. هالیوود را می دانید دیگر. ماخذ بیشترین یا شاید تمام، بیشترین فیلم های مبتذل نابود کننده اخلاق است. هم فیلم هایی که خشونت را ترویج می کند هم فیلم هایی که فساد جنسی را ترویج و تشویق می کند. اینها جهان را تسخیر کرده اند. آنها وقتی می توانند بر جهان حکومت کنند که دیگر غیرت نباشد. اگر یادتان باشد یک جوان لبنانی در ماشین نشست و مثلا صد و پنجاه کیلو تی ان تی هم در ماشین گذاشت و رفت خودش را به پادگان مرکز سربازان آمریکایی زد. سرابازان آمریکایی آمده بودند در لبنان بمانند. برای خودشان جا گرفته بودند. با غیرت این بچه هفده هجده ساله [نتوانستند]. من عکسش را دیده ام که داشت لبخند می زد. وقتی داشت از دوستانش خداحافظی می کرد که برود آنجا تکه پاره شود، داشت می خندید. این یک چیزی لازم دارد دیگر. یک غیرت. هرچقدر این غیرت باشد، آنها نیستند. پس می کوشند غیرت نباشد. برای ایران خودمان هم همینجور. برای سراسر جهان هم همینجور عمل می کنند. تعداد فرزندان غیر مشروع در کشورهای غربی روز به روز زیادتر می شود. عددهای چهل درصد و اینجوری ها. اینها فقط در این صورت می توانند بر جهان حکومت کنند و نبض جهان و قدرت جهان را در اختیار داشته باشند. حالا. می خواستم چیزهای دیگر هم بگویم که فراموش کردم. مطالبش یادم رفته. اما اینهایی که عرض کردم، حرف های اصلی است. اینها باعث و بانی ترویج فساد در سراسر جهان اند. فساد مالی، فساد اخلاقی، فساد جنسی و انواع فساد. و آنها فقط در این فرض می توانند سلطنت و حکومت کنند. بچه های لبنان چطور اینها را در این جنگ چند روزه یک ماه، دوماه پیش بیچاره کردند؟ حالا.
اگر یادتان باشد داشتیم یک چیزی عرض می کردیم. الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ[82 انعام] کسانی که ایمان آورده اند و ایمان شان را با ظلم خدشه دار نکرده اند، ایمان شان را با گناه خدشه دار نکرده اند... گناه به ایمان آدمی خدشه می زند. اگر یادتان باشد عرض کردم که روایت یک دانه نیست. می فرمایند انسان در آن لحظه ای که دارد گناه می کند، در آن لحظه بی ایمان است. من اگر در بیست و چهار ساعت ده دقیقه مشغول یک گناهی هستم، ده دقیقه بی ایمان هستم. اگر در این لحظه از دنیا بروم، بی ایمان از دنیا رفتم. و اگر اینها تکرار شود، زیاد شود، ده بار، ده دقیقه، من ده تا گناه می کنم، ده بار آن ده دقیقه و یک ربع. این ایمان من می رود و می آید. می رود و می آید. این برای لحظه آخر عمر آدم خطر دارد. معلوم نیست آدم چجوری از دنیا می رود. با ایمان از دنیا خواهد رفت یا نه. بنابراین آدم باید از گناه پرهیز کند. حرف مان این بود. الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ این کسان به امنیت می رسند. چون آدم هرچه ترس و خوف و مشکل در آخرت دارد، از لحظه مرگ به بعد، یا خود لحظه مرگ، اگر آدم مشکل دارد، مال اعمال قبلش است. مال گناهانش است. اگر از گناه پاک پاک پاک باشد، هیچ مشکلی در مرگ ندارد. هیچ مشکلی. هیچ مشکلی در مرگ ندارد. هیچ مشکلی در فشار قبر ندارد. هیچ مشکلی در شب اول قبر ندارد. هیچ مشکلی در حساب و کتاب قیامت ندارد. هیچ مشکلی در صراط ندارد. همه مشکلاتی که آدم در آینده سرنوشت خودش دارد، در سرنوشت آخرتی خودش دارد، مال گناه های گاه و بی گاه است که از آدم سر زده. کوشش ما و حرف ما این بود که برای ترک بکوشیم. برای ترک گناه به طور صد در صد بکوشیم. ترک گناه به طور صد در صد. این شدنی است. من رفقای جوانی دارم که صد درصد، صد در صد گناه نمی کنند. او هم جوان است. مثل شماهاست. می شود. اگر آدم نمازش را درست بخواند. قبلا عرض کردیم. اگر آدم نمازش را درست بخواند و دست به دامان حضرت ولیعصر باشد، موفق می شود که به طور کلی از همه گناهان پرهیز کند. از اخلاق بد پرهیز کند. و سعادتمند شود. سعادتمندی کسی که گناه را ترک کرده است، صد در صد گناه را ترک کرده است، اخلاق بدش را کنار گذاشته است، خوشبختی اش از همین دنیا شروع می شود. اگر یادتان باشد عرض کردیم. برای یک کسانی بهشت شان از این دنیا شروع می شود. دقت بفرمایید. به نظرم آیه 69 سوره نساء است. اَعوذُ بالله مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم. وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ کسی که خدا و رسول را اطاعت کند. یعنی کاملا. اطاعت کامل. عرض کردم اطاعت کامل ممکن است. می شود. با دست به دامان امام زمان شدن و نماز درست خواندن، می شود آدم اطاعت کامل کند. اصلا گناه نکند. می شود. این شدنی است. کسی نگوید نمی شود. یعنی شیطان به آدم می گوید که نمی شود. سخت است. وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ کسی که از خدا و رسول اطاعت کند، به طور صد در صد، این چنین آدم هایی فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ خدای متعال اینها را با، دقت کنید، با کسانی که به آنها نعمت بخشیده است. کسانی که خدای متعال به آنها نعمت داده است، آنها چه کسانی هستند؟ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ انبیاء کسانی هستند که خدای متعال به آنها نعمت خاص داده است. نعمت خاص. می گویند این نعمت، نعمت ولایت است. حالا ان شاء الله توضیح می دهم. مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ این شهدا که اینجا گفته می شود، شهید راه خدا نیست. شهدا یعنی شاهدان اعمال. ما تعداد زیادی آدم مثل خودمان، در همین شهر خودمان، در همین کشور خودمان داریم که جزء شاهدان اعمال اند. یعنی هرچه که شما می کنی، او می بیند و شاهد است. اینها شهدای اعمال هستند. روز قیامت اینها در درگاه الهی شهادت می دهند. کسی که خدا و رسول را اطاعت کند، با این آدم هاست. چه کسانی؟ انبیاء و صدیقین و شهدا و صالحین. حالا می خواستیم یک کمی روی کلمه صالحین صحبت کنیم. مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ. می گویند فَأُولَئِكَ مَعَ. اینها محشورند. نه جزء آنها هستند. جزء آنها نیستند. جزء صالحین و انبیاء نیستند. اما با آنها محشورند. با انبیاء محشورند. بعد می فرمایند که وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا. اینها رفیق های خیلی خوبی هستند. رفیق خوب این است که سودش به آدم می رسد. سودش به آدم می رسد. به آدم گناه یاد نمی دهد. به آدم گناه یاد نمی دهد. مجبورش نمی کند که غیبت بشنود. غیبت می کند. من مجبورم بشنوم. حالا چرا مجبورم؟ مثلا مال کم رویی ست. از سر کم رویی. اگر نه آدم مجبور نیست غیبت بشنود. مساله اش را دیشب عرض کردیم. اگر شما در یک مجلسی نشسته اید و آنها دارند غیبت می کنند، شما به آنها می گویید این مجلس تان، مجلس غیبت است، مجلس گناه است. کسی نباید غیبت دیگران را بکند. اگر حرف را پذیرفتند و ترک کردند که هیچی. اگر نه شما بلند می شوید و از آنجا می روید. واجب است بلند شوید بروید. در آن مجلس ننشینید. هرمجلس گناهی [باشد]آدم نمی تواند بنشیند. آدم نباید در مجالسی بنشیند که در آنها گناه اتفاق می افتد. خب. می گویند اینها رفقای خوبی هستند. چون همه اش برای رفیقش بهره به بار می آورد. برای رفیقش سعادت به بار می آورد. دنیایی و آخرتی کمکش می کند. در مشکلات کمکش می کند. حالا. این که مال آخرت است. وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا اینها رفقای خوبی هستند. نبیین، شهدا، صدیقین، صالحین. ببینید انبیاء که انبیاء هستند. صدیقین را اگر یادتان باشد در سوره یاسین یک کسی به کمک انبیاء آمده. سه نفر انبیاء هستند. در صفحه دوم سوره یاسین می فرماید إِذْ أَرْسَلْنَا إِلَيْهِمُ اثْنَيْنِ ما دو نفر رسول فرستادیم. ظاهرا اینها یاران و حواریون حضرت عیسی بودند. به شهر انتاکیه رفتند. مردم آنجا مشرک بودند. به مبارزه با شرک رفتند. زور دو نفر نرسید. مردم با آنها مخالفت کردند. نفر سوم را فرستادیم. احتمالا ایشان بزرگ ترین حواریون حضرت عیسی است. همه هم آنجا معجزات انجام داده اند. معجزات انجام دادند. مع الوصف مردم زیر بار نرفتند. یک نفر از اهل این شهر به کمک انبیاء آمد. او را کشتند. او جزء صدیقین است. بزرگِ صدیقین امیرالمومنین علیه السلام است. بزرگ صدیقین امیرالمومنین است. خب. شهدا را هم که عرض کردیم یعنی شاهدان اعمال. و صالحین. حالا آیه شریفه در اینجا [درمورد صالحین] می فرماید وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَنُدْخِلَنَّهُمْ فِي الصَّالِحِينَ [9عنکبوت] این ورود در جمع صالحان، برای همه ما مقدور است. کسانی که ایمان آورده اند و عمل صالح کرده اند. یعنی برای ترک گناه کوشیده اند. برای دور کردن بدی ها و اخلاق و اعمال بد و خیالات بد از خودشان کوشیده اند. ما حتما حتما حتما اینها را جزء صالحین قرار می دهیم و وارد می کنیم. جزء صالحین واردشان می کنیم. جزء آن چهار دسته برگزیدگان عالم خلقت که خدا به آنها نعمت خاص داده. عرض کردیم نعمت خاص نعمت ولایت است. حالا ان شاء الله اگر شد عرض می کنیم. وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ پس شدنی است. شما هم می توانی جزء صالحین شوی. می شود جزء صدیقین شد. نمی شود جزء انبیاء شد. انبیاء برگزیدگان خاص خدا هستند. آنجا نمی شود. اما همه ما می توانیم جزء سایر صدیقین و شهدا و صالحین باشیم. اگر همت داشته باشیم. اگر همت داشته باشیم. وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَنُدْخِلَنَّهُمْ فِي الصَّالِحِينَ کسانی که به طور جدی از گناه پرهیز می کنند. جز عمل صالح از آنها سر نمی زند. ایمان دارند و عمل صالح می کنند. حتما حتما حتما یعنی به طور صد در صد، به طور صد در صد عمل صالح می کنند. ما اینها را جزء صالحین قرار می دهیم. ببینید عمل خوب در ساختمان شخصیت آدم تاثیر می گذارد. عمل خوب در ساختمان شخصیت آدم تاثیر می گذارد. کسی که عمل صالح می کند، خودش جزء صالحین می شود. عمل صالح یعنی چه؟ یعنی عمل درست. اگر شخص عمل درست می کند، دائما عمل درست می کند، این جزء شخصیت های درست می شود. عمل درست آدم را به شخصیت درست تبدیل می کند. یعنی شخصیت بی عیب. ببینید گوشه یک کاسه شکسته. این درست نیست. اما اگر درست و سالم باشد، می گوییم کاسه درست. یک شخصیت درست. هیچ گوشه ای از آن نشکسته. مثلا گاهی دروغ نمی گوید. حسود نیست. تکبر نمی ورزد. مثلا. کاملا از زبانش مراقبت می کند. این کسی که اعمالش، اعمال صالح است، خودش جزء شخصیت های صالح می شود. شخصیت های صالح در کنار انبیاء و صدیقین و شهدا قرار دارند. آن وقت اگر کسی از خدا و رسول اطاعت کند، با اینها محشور می شود. با اینها محشور می شود. آن وقت خدای متعال می فرماید اینها رفیق های خوبی اند. اینها آدم های خوبی اند. آدم خوب آن است که سودش به مردم می رسد. سودش به مردم می رسد. فقط سودش. خیرش به مردم می رسد. آدم خوب یعنی آن کسی است که خیرش به مردم می رسد. خیرش می رسد. خیر زبانش. خیر گوشش. خیر چشمش. خیر دستش. خیر فکرش. خیرش به مردم می رسد. خب.
السلام علیک یا ابا عبدالله وَ عَلَی الاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ. اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
از فرزندان امام حسن یک حسن نام در کربلا بوده. نامش حسن بوده. به او حسن ثانی می گویند. یک پسر هم داشته که نام او هم حسن بوده. حسن ثالث. فرزندان امام حسن از طریق ایشان باقی مانده اند. فرزندان امام حسن از طریق ایشان باقی ماندند. آنهای دیگر همه کشته شده اند. یک احمد شانزده ساله بوده که شهید شده. فرزندی از او باقی نمانده. قاسم را که می دانید سیزده ساله است و فرزند ندارد. عبدالله را می دانید که یازده ساله است. اینها فرزند ندارند. حسن زخمی شد. سخت زخمی شد. در میان لشکر عمرسعد خویشاوند داشت. خویشاوندانش دورش را گرفتند و بردند. بردند و ایشان یک سال بستری بود تا این زخم هایش خوب شد. بعد ایشان ماند و سلسله فرزندان امام حسن علیه السلام از ایشان هستند. عرضم به حضورتان مردان بسیار بزرگ، مبارز، مجاهد، با عباسیان جنگیدند. شاید با بنی امیه جنگیدند. با عباسیان جنگیدند. مثلا همین حسن، یک پسر به نام عبدالله دارد که او پسری به نام ابراهیم دارد. منصور دوانیقی خلیفه دوم عباسی را در کوفه محاصره کرده بودند. نزدیک بود که او را از بین ببرند. یک تیری از کجا آمد به پیشانی ایشان خورد و افتاد. تمام شد. کسانی که همراهش بودند کوفی بودند و رفتند. خب. بعدش یک احمد بود که عرض کردیم شانزده ساله بوده. خیلی توضیحی درمورد ایشان نداریم. اطلاعاتی نداریم. قاسم بن الحسن را داریم و عبدالله را داریم. داستان عبدالله را گفتند. بچه های امام حسن، زیر دست امام حسین تربیت شدند. بچه های امام حسین زیر دست امام حسن تربیت شدند. علی اکبر تربیت شده امام حسن علیه السلام است. حالا عبدالله که فرزند امام حسن است هم زیر دست امام حسین تربیت شده. بنابراین عمویش را خیلی دوست دارد. دائم می خواست بکوشد و خودش را به صحنه جنگ برساندن و به عمو کمک کند. امام به حضرت زینب دستور فرمود که مراقب این بچه باشید. به میدان نیاید. اما این از سر علاقه ای که به عمو داشت، دستش را از دست عمه بیرون کشید و به طرف قتلگاه دوید. خودش را روی سینه عمو انداخت. چند نفر روی سینه امام حسین شهید شدند. یکی عبدالله است. یکی علی اصغر است. یکی از آن خبیث ها شمشیرش را بالا برده بود که برای امام حسین فرود بیاورد. این دستش را جلوی شمشیر گرفت. دستش نازک بچه یازده ساله با شمشیر قطع شد. به پوست آویزان شد. امام مثلا فرمود که عزیزم صبر کن. صبر کن. به زودی تو به پدرت و اجدادت ملحق می شوی. چجوری ملحق شد؟ تیر حرمله. خدا لعنتش کند. خدا لعنتش کند. خدا لعنتش کند. عرض کردم عبدالله روی سینه عمو شهید شد. و لا حول و لا قوه الا بالله.
خدایا به حرمت این شهیدان ارزشمند در درگاه خودت این بلا را از ایران دفع و رفع بفرما. از عالم اسلام دفع و رفع بفرما. برای مردم ایران خیر و عافیت قرار بده. خیر و عافیت. خیر و عافیت. عمر و عزت رهبر بزرگوار ما را زیاده بفرما. طولانی بفرما. بیشتر بفرما. همه مریض های بیمارستان ها و خانه ها را شفای خیر و عافیت کامل مرحمت بفرما. عواقب همه امور ما را ختم به خیر کن. امام زمان ما را به فریاد ما برسان. نظر مرحمت و عنایتش را از ما برنگردان. اعمال و رفتار و اخلاق ما را مورد پسند خاطر ایشان قرار بده. به جاه محمد و آله.