پاسخ به سوال در مورد مسائل متفرقه
سوال:
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام وعرض ادب من در سایت از قول شما خواندم که فرموده بودین گاهی کسی کاری میکند که خداوند در موردش اراده شر میکند و او را رهایش میکند شیطان او را برده است حالا همچین کسی چکار باید بکند تا خداوند نظرش در مورد او برگردد و دوباره در مورد این شخص اراده خیر بکند و ایا ممکن است تا از شیطان رها شود راهش چیست من توبه کردم استغفار کردمسعی کردم قدمی بردارم ولی نجات نمیابم و شیطان در حد فکر و خیال نه عمل رهایم نمیکند و حوائجم براورده نمیشود و اینکه میگویند شیطان در وجود آدم تخم میکند چیست و راه نجات از این تخم ها که در وجود آدم گذاشته شده راهی برای از بین بردنش هست و راه نجات واقعا عملی چیست با تشکر خدانگهدار

پاسخ:
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله ، هدايت الهي دو نوع است: هدايت عام و ابتدايي كه براي همه است. اگر كسي قدر اين هدايت عام يعني دين و قرآن و پيامبران و امامان را بداند به هدايت اختصاصي مي رسد. اما خداي متعال هيچ كس را بدون مقدمه گمراه نمي كند. گمراهي الهي تنها بعنوان كيفر بدي اعمال به بنده مي رسد. ضلالت ابتدائي و بدون مقدمه وجود ندارد. تا انسان ظلم نكرده باشد تا فسق و فجور نداشته باشد و تا از حد نگذراند گرفتار گمراهي الهي نمي شود و البته گمراهي الهي به اين معناست كه او را رها مي كند و ديگر كمك نمي كند، نه اينكه او را به سوي بدي و فسق و فجور و كفر هل بدهد نه تنها او را به كيفر بدي مي اندازد رها ميكند و رها كردن بنده همان و طعمه شيطان شدن همان.
توبه و جبران بدي ها مي تواند نظر رحمت الهي را برگرداند اگر همت و اراده باشد همه چيز سرنوشت معنوي آدم مي تواند عوض بشود. بنابر اين توبه و جبران ولو اندك اندك هم باشد مي تواند آدم را نجات بدهد. در اين ميان توسل به ائمه و امام حسين عليه السلام نيز بسيار مهم و موثر است.
ارتباط با ما
[کد امنیتی جدید]
چندرسانه‌ای